MOVE YOUR MIND
KLANT
GGZ Groningen & Personalised
Digital Health Lectorate of
the Hanze University Groningen
CATEGORIE
Mobile Application
Mental and Physical Health
DIENSTEN
Design (UI/UX)
Research (UI/UX)
​
PROCESS
Nadat het probleem is opgehelderd en de gewenste deliverables van de klant, wordt de onderzoeks- en conceptfase gestart. Denk hierbij aan onderzoek naar gedragsverandering, gamification, relevante trends, bestaande toepassingen en bruikbaarheid, maar ook aan het praten met mensen met een depressie.


PROJECT
Het ontwerpen van een applicatie voor het stimuleren van het bewegingspatroon en het vergroten van het zelfmanagement van mensen met een depressie over hun bewegingen, slaap en emoties.
PRATEN MET MENSEN
MET DEPRESSIE
NIET ALTIJD GEMAKKELIJK, MAAR BELANGRIJK & NOODZAKELIJK
OPLOSSING
Binnen deze app kun je door de combinatie met een activiteitstracker eenvoudig bijhouden hoeveel stappen je hebt gezet, hoeveel uur je hebt geslapen en hoe je je die dag voelde. Wordt de informatie u te veel? Of heb je geen idee wat je ermee moet doen? Je kunt ook dingen uitschakelen en delen met je therapeut.
OVERIGE DOORGENOMEN STAPPEN:
- Brainstormen met de klant (en de doelgroep)
- Ontwerp van een 1e prototype
- Testen van het prototype met de doelgroep en psychologen
- Het verwerken van de feedback uit de toets
- UX/UI-ontwerp van de applicatie
